|
Starostlivosť o životné prostredie
- Žiadosť o výrub drevín sa podáva na tlačive „Žiadosť o výrub drevín“.
- Žiadosť sa podáva na Obec Modrová (916 35 Modrová 187).
- Správny poplatok, ktorý treba uhradiť pri podaní žiadosti je 10 € pre fyzickú osobu a 100 € pre právnickú osobu. Poplatok je možné uhradiť bankovým prevodom na účet obce, v hotovosti do pokladnice obce alebo poštovým poukazom na účet obce.
Matričný úrad
OSVEDČOVANIE LISTÍN
Osvedčovanie listín sa vykonáva na počkanie na Obecnom úrade v Hôrke nad Váhom.
POTREBNÉ DOKLADY :
– originál listiny
– fotokópia listiny
– správny poplatok je 2,– eurá v hotovosti za každú začatú stranu
OSVEDČOVANIE PODPISOV
Osvedčovanie sa vykonáva na počkanie na Obecnom úrade v Hôrke nad Váhom
POTREBNÉ DOKLADY :
- preukaz totožnosti osoby, ktorej podpis sa overuje /OP , PAS/
- listina, na ktorej má byť podpis osvedčený
- poplatok je 2,– eurá v hotovosti za každý jeden overený podpis
Upozornenie:
- neosvedčujú sa podpisy na listinách, ktoré budú použité v zahraničí ak je listina napísaná v inom ako štátnom jazyku – to sa nevzťahuje na listiny napísané v českom jazyku
- fyzická osoba, ktorej podpis sa osvedčuje, musí byť prítomná pri osvedčovaní podpisu
- osvedčovanie podpisu mimo budovy obecného úradu sa vykonáva po dohode so zodpovedným pracovníkom
Matričný úrad prijíma ústne a písomné žiadosti občanov , spracúva, zapisuje a vydáva doklady o všetkých matričných udalostiach, ktoré nastali v našej obci bez ohľadu na trvalý pobyt osoby, ktorej sa daná matričná udalosť týka.
Hlavné matričné činnosti :
- Zápis o narodení – vydanie rodného listu
- Podanie žiadosti o uzavretí manželstva – vydanie sobášneho listu
- Vybavovanie úmrtia občanov – vydanie úmrtného listu
- Vybavovanie výpisov z matriky a nazeranie do matriky
- Vybavovanie matričných dokladov do osobitnej matriky
- Spracovanie zmien v osobných údajoch občanov
- Potvrdenia o prevzatí skoršieho priezviska po rozvode manželstva
Ďalšie matričné činnosti:
Vydanie duplikátu matričného dokladu – rodného, sobášneho alebo úmrtného listu
K vybaveniu potrebujete:
platný občiansky preukaz
Poplatok: 5,00 € za jeden matričný doklad
Zápis do osobitnej matriky
Do osobitnej matriky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky sa zapisujú narodenia, uzavretia manželstva a úmrtia štátnych občanov SR, ktoré nastali na území cudzieho štátu, Všetky doklady – verejné listy vydané v cudzine musia byť opatrené príslušnými legalizačnými doložkami podľa platných medzinárodných zmlúv a musia byť preložené súdnym prekladateľom do slovenského jazyka.
Osobitná matrika patrí pod Ministerstvo vnútra SR, tu nájdete podrobnejšie informácie a tlačivá potrebné k zápisu narodenia, sobáša alebo úmrtia v zahraničí.
HLÁSENIE OBČANA K TRVALÉMU A PRECHODNÉMU POBYTU
Pri návšteve úradu je občan povinný predložiť:
Platný doklad totožnosti
- občiansky preukaz alebo potvrdenie o občianskom preukaze; ak ho nemá:
- cestovný doklad SR alebo osvedčenie o štátnom občianstve
Doklad o vlastníctve nehnuteľnosti, do ktorej pobyt hlási:
- list vlastníctva alebo rozhodnutie o povolení vkladu do katastra alebo list vlastníctva alebo rozhodnutie o povolení vkladu do katastra a písomné potvrdenie o súhlase s prihlásením občana na trvalý pobyt s osvedčeným podpisom vlastníka alebo všetkých spoluvlastníkov
Potvrdenie o súhlase nemusí byť predložené:
- ak ide o prihlásenie vlastníka alebo spoluvlastníka,
- ak ide o prihlásenie občana, ktorý má zriadené vecné bremeno doživotného práva užívania,
- ak ide o prihlásenie manžela alebo nezaopatreného dieťaťa vlastníka alebo spoluvlastníka,
- ak vlastník alebo všetci spoluvlastníci potvrdia svojím podpisom na prihlasovacom lístku na trvalý pobyt súhlas s prihlásením pred zamestnancom ohlasovne,
- ak je vlastník alebo spoluvlastník nehnuteľnosti právnická osoba, predkladá aj výpis z obchodného registra vo forme verejnej listiny.
Zamestnanec ohlasovne pobytu overí predložené doklady. Ak sú splnené všeobecné podmienky a zároveň sú predložené doklady správne, úplné a platné, môže občan vyplniť a podpísať prihlasovací lístok.
Občan môže ohlásiť trvalý pobyt :
- sám za seba
- za členov rodiny
- za dieťa do 18 rokov
- za dieťa do 18 rokov s nariadenou ústavnou alebo ochrannou výchovou
- za občana, ktorý je pozbavený spôsobilosti na právne úkony, alebo ktorého spôsobilosť na právne úkony je obmedzená
Nový občiansky preukaz
O nový občiansky preukaz je potrebné požiadať do 30 dní od zmeny trvalého bydliska, a to na okresnom riaditeľstve Policajného zboru.Lehota na vydanie dokladu je 30 dní a za jeho vydanie zaplatíte správny poplatok vo výške 4,5 eura. Ministerstvo vnútra SR poskytuje elektronickú službu, ktorej prostredníctvom si môžete overiť, v akom štádiu sa spracovanie vašej žiadosti nachádza. Ak v žiadosti uvediete svoju e-mailovú adresu alebo číslo mobilného telefónu, bude vám zaslaná správa o tom, že občiansky preukaz je pripravený na prevzatie.
Potvrdenie o trvalom pobyte
Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- správny poplatok 7,00 €.
Pri vydaní potvrdenia pre vydanie prvého občianskeho preukazu sa predloží rodný list dieťaťa.
Zrušenie trvalého pobytu
Podáva vlastník alebo spoluvlastníci nehnuteľnosti. Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- doklad o vlastníctve nehnuteľností nie starší ako 3mesiace.
Trvalý pobyt nie je možné zrušiť manželke spoluvlastníka ani jeho maloletému dieťaťu.
Stavebné konanie
Drobná stavba
Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25m2 a výška 5m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie. Potrebujete:
- ohlásenie (tlačivo na obecnom úrade),
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý situačný náčrt v dvoch vyhotoveniach,
- jednoduchá technická správa v dvoch vyhotoveniach,
- vyhlásenie kvalifikovanej osoby o odbornom stavebnom dozore,
- pri prípojkách na inžinierske siete vyjadrenie správcu siete.
Ohlásenie stavebných úprav
Stavebné úpravy, ktorými sa nemení vzhľad stavby a nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavebník ohlási stavebnému úradu. Potrebujete:
- ohlásenie,
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý náčrt stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach,
- technický popis stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach.
Návrh na vydanie územného rozhodnutia
Potrebujete:
- návrh na vydanie územného rozhodnutia,
- situačný výkres v dvoch vyhotoveniach,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a obce,
- záväzné stanovisko obce,
- stanovisko vlastníkov susedných nehn. k umiestneniu stavby,
- vyjadrenia správcov sietí technického vybavenia,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi konania, pokiaľ sa viedli pred podaním návrhu,
- záverečné stanovisko o posúdení vplyvu stavby na životné prostredie,
- preukázanie vlastníckeho alebo iného vzťahu k dotknutým pozemkom,
- dokumentáciu spracovanú oprávnenou osobou v dvoch vyhotoveniach,
- návrh na nové využívanie územia,
- správny poplatok : 6,50 € pre FO, 16,50 € pre PO.
Žiadosť o vydanie stavebného povolenia
Potrebujete:
- žiadosť o vydanie stavebného povolenia,
- doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám,
- kópia z katastrálnej mapy,
- územné rozhodnutie, ak bolo vydané,
- projektová dokumentácia stavby v dvoch vyhotoveniach,
- prehlásenie stavebného dozoru,
- kópia rozhodnutia súhlas o odňatí pôdy z PPF (LPF),
- záväzné stanovisko obce (v podstránke Tlačivá),
- právnická osoba predkladá kópiu platného živnost. listu alebo výpisu z OR,
- správny poplatok,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi stavebného konania,
- posudok Regionálneho úradu verejného zdravotníctva,
- stanovisko Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru,
- vyjadrenie, súhlas vodohospodárskeho orgánu,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia orgánov štátnej správy,
- stanoviská správcov sietí technického vybavenia.
Stavebný úrad
Podľa Stavebného zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov je Spoločný úrad samosprávy v Novom Meste nad Váhom poverený zabezpečovaním výkonov úloh štátnej správy pre obec Modrová.
Spoločný úrad samosprávy sa nachádza na 8.poschodí v zelenej výškovej budove v Novom Meste nad Váhom.
Odborným referentom pre Hôrku nad Váhom je IIng. Alexandra Chovancová (+421 32 7402 60).
Legislatíva: Kliknite TU
Kontakt: Kliknite TU
Stavebný poriadok: Kliknite TU
Ohlásenie drobnej stavby tlačivo / Stiahnuť
Ohlásenie stav úprav udrž prác / Stiahnuť
Stavebný dozor prehlásenie. / Stiahnuť
Žiadosť o dodatočné povolenie stavby / Stiahnuť
Prehlásenie suseda stavebné / Stiahnuť
Žiadosť o odstránenie stavby / Stiahnuť
Žiadosť o povolenie vodnej stavby studne / Stiahnuť
Prehlásenie suseda stavebné / Stiahnuť
Návrh na kolaudáciu stavby rodinného domu / Stiahnuť
Prílohy k žiadosti o stavebné povolenie / Stiahnuť